Sunday, January 24, 2010

Irvin D. Jalom, Kada je Nice plakao

"Postojalo je vreme u nasim zivotima kada smo bili toliko bliski da je izgledalo kao da nista ne moze zasmetati nasem prijateljstvu i bratskom odnosu, i samo nas je mali most razdvajao. BAs kada si hteo da krocis na njega, pitao sam te:" Hoces li da predjes do mene?"- Istog trentka ti to nisi vise zeleo; i kada sam te ponovo pitao cutao si. Od tada su se izmedju nas isprecile planione i nabujale reke i sve sto nas razdvaja i otudjuje, pa cak i da smo zelei da se susretnemo, to ne bismo mogli. Ali sada kada razmisljas o tom malom mostu, reci te izdaju i ti jecas i cudis se."


Jedna osoba sprema se da predje most- to jest da se priblizi drugoj- a u tom trenutku druga osoba je poziva da ucini bas to sto je nameravala. Tada prva osoba nije u stanju da nacini taj korak zato sto bi sada izgledalo kao da se podcinjava drugoj- moc se ocito isprecila na putu bliskosti.

To znaci da ce Herr Miler svaki izraz pozitivnih osecanja tumaci kao nadmetanja za moc. Neobicna ideja: izgleda da je gotovo nemoguce pribliziti mu se. Negde na drugom mestu kaze da mrzimo one koji prozru nase tajne i uhvate nas u raznezenosti. Ono sto nam u tom trenutku treba nije saosecanje, vec ponovno uspostavljenje moci nad sopstvenim emocijama.

Irvin D. Jalom,  Kada je Nice plakao

3 comments:

  1. Upravo je čitam!!! Sjajna je, uživam kao što sam i u njegovoj knjizi "Krvnik ljubavi". Samo, još sam, takoreći, na početku, kod prvog susreta dr. J.Brojera i Ničea.

    ReplyDelete
  2. Meni je sada vratila drugarica, ja sam je citala davno, al sam ponovo uzivala listajuci je...imam jos odlomaka koje cu postaviti....volela bih da procitam jos neku knjigu od njega, potrudicu se da nabavim....javi kakvi su utisci....:)

    ReplyDelete
  3. Lecenje Sopenhaureom je njegova odlicna knjiga :))

    ReplyDelete