Friday, January 15, 2010

Justejn Gorder, Devojka s pomorandzama


Nema istih pomorandzi, Jan-Ulave. Cak ni dve vlati trave nisu potpuno iste. Zbog toga si ti sad ovde. Osetio sam se glupo. Nisam mogao da shvatim sta time misli. Dakle, zasto ne postoje dve iste pomorandze?
Rekla je jos: Nisi ti presao citav dug put od do Sevilje da bi sreo " neku damu". Onda bi kopao bunar pored neke blize reke, jer Evropa vrvi od dama, i od reka. Posao si da nadjes mene. A ja sam jedna. Ni ja nisam poslala pozdrav iz Sevilje "nekom coveku" u Oslu. Poslala sam ga tebi. Zamolila sam te da se drzis mene. Zamolila sam ti da mi verujes.

Podariti zivot malom detetu ne znaci samo Pokloniti mu Svet. To takodje znaci oduzeti mu isti taj neshvatljiv poklon.


Osecam se kao zrtva prevare i podvaljivanja, jer prvo neko dodje i kaze: "Izvoli imas citav svet da se u njemu baskaris. Provedi se, evo ti BRIO-voz, evo skole u koju ces da podjes na jesen." I onda sledeceg trenutka, zacuje se cerekanje: " Ha, ha dobro smo te prevarili!" I onda mi ceo svet otmu ispred nosa.
Osecam da su me se svi izdali. Nemam za sta da se uhvatim. Nista ne moze da me spase.
Ne gubim samo svet, ne gubim samo sve ljude i stvari koje su mi drage. Gubim samoga sebe.
Cap-nema me vise.

Justejn Gorder, Devojka s pomorandzama

1 comment: