Tuesday, April 5, 2011

Karlos Ruis Safon, Senka vetra

tea__books__autumn__by_katharinamarie

Ubila ga je odanost ljudima koji su ga, kada je na njih dosao red izdali. Nikada se nemoj uzdati ni u koga, Danijele, posebno ne u ljude kojima se divis. Oni su ti koji ce ti zadati najgore udarce.

- Je li istina da nisi procitao ni jednu od ovih knjiga?
- Knjige su dosadne.
- Knjige su ogledala: u njima vidis samo ono sto vec nosis u sebi. - odgovori Hulijan

Bea kaze da umetnost citanja odumire veoma polako, da je to intimni ritual, da je knjiga ogledalo i da u  njoj mozemo da pronadjemo ono sto vec nosimo u sei, da u citanje unosimo mozak i dusu , a da su ta dobra svakim danom sve redja.

...godine su prosle u miru. Sto je pranije vreme brze prolazi. Zivot bez smisla prolaze kao vozovi koji ne staju na tvojoj stanici.


9 comments:

  1. Evo je na kupu nepročitanih knjiga koje čekaju godišnji.

    ReplyDelete
  2. Prvi pasus mi je danas, sada, ovaj tren, posebno "legao". Zašto najčešće, za nas najveće stvari naprave osobe koje vidimo možda jednom ili dva puta, koje od nas ništa ne traže zauzvrat, od kojih ništa ne očekujemo? Svi oni za koje mislimo da bi mogli kada bi htjeli (a i duguju nam) nikada neće. Dapače, još i zabodu nož u leđa. Baš sam žalosna zbog toga.

    ReplyDelete
  3. Every book, every volume you see here, has a soul. The soul of the person who wrote it and of those who read it and lived and dreamed with it. Every time a book changes hands, every time someone runs his eyes down its pages, its spirit grows and strengthens.

    ReplyDelete
  4. @ Tadeja obavezno je procitaj, meni se dopala, dopale su mi se sve njegove knjige...Igra andjela vise od ostalih, istina.

    @Κάθαρσις tuzna istina je u prvom citatu, a ostrice tih nozeva se zabadaju jakooo duboko.

    @Jaco lepo napisano

    ReplyDelete
  5. Procitala "senku vetra", jednostavno divna knjiga! Pozdrav :)

    ReplyDelete
  6. Prelepa knjiga, zaista!

    ReplyDelete
  7. Nije mi se svidela knjiga... sladunjava, predvidljiva, jednodimenzionalna... jos sam imala neki stomacni grip dok sam je citala:)

    ReplyDelete
  8. KNJIGA JE FENOMENALNA

    ReplyDelete
  9. Ko je nije procitao ne zna sta propusta.

    ReplyDelete